torsdag 9 april 2009

Badrum 3.0


Badrummet tar sakta form. Jag vet inte riktigt hur det går till, men sak efter sak kommer på plats. Något som fortfarande lyser med sin frånvaro är duschkabinen, som ännu inte levererats. Men varje dag väntar jag med förhoppning om snar leverans. Trädgårdstomten bryr sig inte om sådant. Ibland tar han sin hammare och slår sönder ett kakel och muttrar något halvt hörbart. Det visar sig ofta vara behov av nytt kakel, fixmassa eller fogmassa eller något dylikt. Han påstår att det sedan hamnar på mina väggar och golv. Jag misstänker att det är fråga om att jag förser en hel tomteverkstad med byggmaterial. Ibland tror jag att de håller på att konstruera något slags bas i närheten. Material forslas genom min lägenhet som jag inte inser vad den skulle göra för nytta där. Men det är nog bara grundlösa konspirationsteorier. Inte kan väl några tomtar hålla på att koka ihop något ofog?
"- Ofog? Nej, säger tomten, vi fogar, det är det som vi håller på med..."

Inga kommentarer: