onsdag 17 juni 2009

Dödens löprunda


Dagens löprunda blev på sätt och vis likartad jämfört med måndagens. Inga döda rådjurskid denna gången och jag pustade ut mentalt, bara för att nästan slå ihjäl mig på två döda abborrar. Mitt på brädläggningen låg de, två döda abborrar. Jag kan ju inte låta bli att undra vad som kommer att ligga i min väg härnäst? Eller är de döda djuren ett tecken? Ett tecken på en nära förestående undergång? Eller slår naturen tillbaka? Jag har ju sett hur mullvadarna laddar upp runt sjön där jag springer... Något är helt klart i görningen...

3 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Halkade du på dem. Eller var det Zombieabborrar som hoppade upp och högg efter dig?

Ordverifieringen här nedan säger 'invalief' vilket kanske är en förvarning om vad du kan bli om du inte är försiktig när du är ute och springer!

/Mamma 2.0

DLM sa...

Betyder det att fler döda djur kommer att kanta min väg???

Bloggerskan sa...

Nu säger ordverifieringen 'flystri' vilket väl skulle kunna betyda att det är bättre att fly än illa strida. Eller tvärtom. Vem vet.