torsdag 12 februari 2009

Burkade stenar



En dag på det stora varuhuset strosade jag omkring och stötte plötsligt på något som såg ut som ett skämt. Någon sålde vanlig sten på burk för 24.90 SEK. Jag blev helt enkelt tvungen att fotografera detta. Länge har jag misstänkt att ett otal affärsidéer har gått mig förbi pga att jag inte varit djärv nog. Jag hade en gång en idé om att bli förståelsekonsult, men tyckte i slutänden att det inte var helt realistiskt. En annan gång funderade jag ut att man skulle kunna anordna virtuella gravplatser på Internet. Tanken var att nuförtiden finns man ju inte om man inte har en sida på Internet och vad värre är; blir man inte ordentligt begravd på nätet så har man aldrig funnits. Men sten på burk... vad blir det härnäst? Mossa på tub?

4 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Men vad är det till för?

DLM sa...

Det är prydnadsstenar... Genialt eller hur? Du behöver inte slösa bort din värdefulla tid på stranden utan kan hämta stenarna på COOP Forum!!! DLM

Bloggerskan sa...

I glasburk? Det var nog bland det mest korkade jag sett. Köper hellre älgbajs på burk då...

DLM sa...

Invänta tubmossan, som snart kommer till en butik nära dig...