söndag 15 februari 2009

Tubmossans målgrupp 1 och 2


All försäljning i det postmoderna samhället bygger på identifikation av den relevanta målgruppen. Under gårdagen framkom det att inslaget missuppfattats i den meningen. Nämligen fastställandet av vilka som utgör målgruppen? Den egentliga målgruppen syns på bilden, men eftersom denna specifika målgrupp är motståndare till penningssystem och handel med varor baserad på pengar, så finns det en intermediär målgrupp; Gruppen trädgårdsägare! Dessa är dock helt i händerna på den primära målgruppen, eftersom denna kan utöva påtryckningar i trädgårdsmiljön. Växter som slutar växa, riklig förekomst av skadliga organismer och annat otyg. Så trädgårdsinnehavaren måste vara försiktig så att han eller hon inte retar denna primära målgrupp. Detta var väl känt i det gamla bondesamhället och borde vara det idag. Någon har sagt att det gränsar till aggressiv marknadsföring och att det är konstigt eftersom de verkar utföra påtryckningen i fråga framstår som ointresserade av materiellt välstånd. Men vem vågar chansa? Tubmossan kan vara det som gör din sommar!!!

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Den där rhododendronen känner jag igen! Men jag förstår inte, i den trädgården har ju tomtarna det finfint och ändå är den invaderad av sork...

DLM sa...

Det kan finnas ett hemligt protokoll upprättat mellan sorkarna och tomtarna som går långt bak i tiden och inte kan upphävas utan vidare...