tisdag 3 mars 2009

Ny hantverkare


Efter rörmokaren kommer betongtomten. Han använder sig av sina egna metoder och personligen, eller möjligen tomtligen, tror han mycket på det här med magi. Det är därför han har tagit med sin trollstav. Jag kan i alla fall inte se något fel på installationen av golvbrunn. Något problematiskt kan det ju bli eftersom trädgårdstomten inte har utrustats med något personnummer av staten. Hur ska man då få ut något rotavdrag? Fast å andra sidan tar ju sådana här tomtar inte betalt i pengar, utan de är ju intresserade av andra mer subtila belöningar. Betongtomten har dock inte ännu framfört några krav på betalning. Jag anar dock att det kan bli en överraskning... Jag har ju hört talas om vad som kan hända om man inte betalar det som begärs... Fast jag undrar ju vad han använde hinken till?

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Ja, jag hörde att toaletten kopplats ur så det kan ju vara en fingervisning om vad hinken använts till...

Anonym sa...

Det går många illasinnade rykten om minoriteter som är verksamma i hantverkarbranschen... Betongtomten